1.4 bać się silnika czy brać w ciemno?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ~bartuss
    Classic
    • 2012
    • 24

    1.4 bać się silnika czy brać w ciemno?

    Jakby na małe pomyłki tak wszyscy reagowali byłoby super. Termin realizacji express, cena bardzo okey. Polecam
  • lukof
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    1.4 bać się silnika czy brać w ciemno?

    Witam przejechałem wątek o 1.4 TSi i nadal nie wiem co zrobić. Brać nową furę z tym silnikiem i się cieszyć? Czy będę częstym bywalcem w serwisie?? Strasznie spodobała mi się jazda z tm silnikiem ponieważ użytkuje V40 w dieslu. Podobny moment obrotowy. Trochę głośno narobiło się o rozrządzie stukających przewodach paliwowych. Zadowoleni jesteście? Pozdrawiam
    Szukam Octavii

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14116
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      lukof, W niecałe 2 lata ponad 40kkm. Póki co zero problemów Wymieniona na gwarancji 3 lampa stop bo była lekko pęknięta koło spryskiwacza ale gdyby nie forum to bym pewnie tego nie zauważył Ogólnie jestem b. zadowolony :!:
      Jak jest coś źle to wszyscy o tym mówią a jak dobrze to nikt bo przecież tak być powinno.
      W każdej prawie marce coś znajdziesz.



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        lukof, bierz i sie nie stresuj !! Zwłaszcza jak piszesz, że jeździłeś i ci ten silnik odpowiada. Z silnikiem jak ze wszystkim, jak trafisz na pechowy egz. to będziesz stałym bywalcem ASO. Ale Skoda to raczej porządne auta i prawdopodobieństwo trafienia na pechowy egz. jest dość nikłe.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • golibroda
          Rider
          • 2009
          • 530

          #5
          Bierz śmiało.
          Weź pod uwagę, że tutaj to piszą tylko Ci co się bliżej interesują tematem lub Ci którym coś się dzieje. Gdzie najwięcej chorych - w szpitalu.
          Rzesza zadowolonych tutaj nie wchodzi albo nie wie co ich czeka
          Pozdrawiam
          Piotr

          Komentarz

          • lukof
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Wiem że mogę mieć pecha. Zdecydowałem się na octavię po akcji w Fordzie. Kiedy nówka sztuka przyjechała z zalakierowanym piaskiem na błotniku i źle spasowaniem. Takie auto przedstawiono mi na placu. Masakra. Octavia będzie Family Plus z dodatkiem Climatronica.
            Szukam Octavii

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #7
              lukof, 1.4TSI ma bardzo poważną wadę tj. nie jest to 1.8TSI, które to z kolei ma poważną wadę nie bycia 2.0TSI.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #8
                mnie sie wydaje, ze 1.8 tsi jest lepsza alternatywa niz 2.0 tsi.

                Komentarz

                • lukof
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  1.8 TSI miało być ale wygrywa rozsądek. Średnia ilość kilometrów roczna może lekko przekroczyć 10 tyś. Większość będzie miasto. Po mieście tylu kucy nie potrzeba. Taka moja skromna opinia.
                  Szukam Octavii

                  Komentarz

                  • Ayu
                    RS
                    • 2009
                    • 4154

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    mnie sie wydaje, ze 1.8 tsi jest lepsza alternatywa niz 2.0 tsi.
                    dobrze napisane, wydaje Ci się :diabelski_usmiech
                    lukof, jak nie potrzebujesz wydawać kasy na nic więcej w aucie bierz 1.4 TSI i będziesz zadowolony.

                    Komentarz

                    • maciek.sz
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 102
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                      #11
                      lukof, jedyny rozsądny na dzień dzisiejszy powód, dla którego nie brałbym ponownie 1.4 TSI to w zasadzie brak możliwości zamontowania LPG.
                      poza tym jak dla mnie same zalety. Mam 35 tys przejechane od stycznia 2011. Jak dotąd bez awarii czy usterek (jedynie jedna spalona żarówka :wink: ). Ponieważ nie mam ciężkiej nogi to spalanie wychodzi max do 6l/100 km, a zazwyczaj około 5,5-5,8.

                      Polecam

                      Komentarz

                      • kosma
                        Classic
                        • 2012
                        • 32

                        #12
                        Bierz, tylko musisz wiedzieć, że ciągnie do używania wszystkich 122 koni i wtedy auto solidnie pali. Jeżdżę także hondą civic 7 1.4 90km i pali mi mniej tylko dlatego, że nie ma takiej frajdy z przyspieszania. Podzielam się z opinią, że jak auto jest załadowane to silnik nie jest aż tak żwawy.

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Powiem tak: pomimo awarii słynnego napinacza łańcucha rozrządu (wymieniony na gwarancji), gdybym miał wybierać jeszcze raz silnik, wybrałbym ponownie 1.8TSI. Zalety, zwłaszcza przyjemność z jazdy przy umiarkowanym spalaniu (w stosunku do osiągów) zdecydowanie przewyższają wady. Zwłaszcza, że problemy z wadliwymi napinaczami w silnikach TSI zostały już raczej wyeliminowane (zmieniono konstrukcję części, przynajmniej w odmianie 1.8).

                          Komentarz

                          • Bili
                            Rider
                            • 2010
                            • 373
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            Napinacz został wprowadzony nowy także już nie powinno być teraz problemu z nim w nowych samochodach.
                            Pozdrawiam.
                            Michał

                            Komentarz

                            • mrfazi
                              • 2010
                              • 3103
                              • Superb III (3V3)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Co by nie było nudno to ja polecam 2.0 TDI (te 140kucy to sama przyjemność), na 100% pali mniej (nawet jak pociśniesz). Co do zadanego pytania, miałem ten sam dylemat, chciałem kiedyś 1.4TSI ale wyszło zupełnie coś innego . Jak Ci jazda próbna się podobała bierz autko i śmigaj śmiało nowym skodolotem.
                              Zamieszczone przez maciek.sz
                              Ponieważ nie mam ciężkiej nogi to spalanie wychodzi max do 6l/100 km, a zazwyczaj około 5,5-5,8.
                              To już totalny PSJ uprawiasz , nie zapomnij że turbina nie lubi PSJ, krócej żyje. Swoją drogą naprawdę nie wiem jak osiągasz taki wynik, chyba robisz ciągle trasy jadąc max 80km/h :shock:

                              Komentarz

                              • Tichy
                                Rider
                                • 2010
                                • 544

                                #16
                                mrfazi, w pojedynkę, na trasie można zejść poniżej 6 literków z palcem... I wcale nie trzeba się specjalnie szczypać.

                                Ogólnie zauważam, że na tym forum na TSI najlepiej się znają posiadacze diesli...

                                [ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 22:31 ]
                                lukof, bierz silnik jeśli Ci odpowiada jego dynamika. Jeśli masz obawy o awaryjność, to za 1500zł możesz przedłużyć gwarancję do 4 lat lub 60 tys. km. I jest to gwarancja producenta, nie żadne ubezpieczenie. Obejmuje wszystko to, co standardowa 2-letnia.

                                Komentarz

                                • Ayu
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 4154

                                  #17
                                  mrfazi, chyba nie zauważyłeś przepaści cenowej pomiędzy 1.4 TSI a 2.0 TDI (wersja Elegance 79700/96900 PLN). Jeżdżę czasem tymi CR -ami 140KM i frajdy z porównaniu z 1.8 TSI nie widzę żadnej :szeroki_usmiech Muł i klekot ale nie szarpie DSG. :wink:
                                  Żebyś miał dalej do myślenia bez PSJ zrobiłem w trasie realne spalanie 6,2 l i to 1.8 TSI z DSG :wink: ---> dowody w temacie o spalaniu.

                                  Komentarz

                                  • mrfazi
                                    • 2010
                                    • 3103
                                    • Superb III (3V3)
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    porównaniu z 1.8 TSI nie widzę żadnej :szeroki_usmiech Muł i klekot ale nie szarpie DSG. :wink:
                                    1.8 to już inna bajka, zanim przesiadłem się na TDI (a zrobiłem to z pewnym oporem, okazyjnie kupiłem moje autko) użytkowałem O1 FL 1.6 BFQ i byłem zadowolony, a przed zakupem miałem testowo 1.4 i 1.8 TSI, więc miałem okazję "posmakować jednego i drugiego, tak jak napisałem wyżej jeśli pytającemu koledze autko sie podoba - niech kupuje. Co do "klekotu" masz rację , trudno jest się przyzwyczaić, rekompensuje to charakterystyka.

                                    Komentarz

                                    • maciek.sz
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 102
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mrfazi
                                      o już totalny PSJ uprawiasz , nie zapomnij że turbina nie lubi PSJ, krócej żyje. Swoją drogą naprawdę nie wiem jak osiągasz taki wynik, chyba robisz ciągle trasy jadąc max 80km/h :shock:
                                      z tą turbiną to mit jest...
                                      Fakt, faktem, ze ja po mieście samochodem raczej nie jeżdzę. Auto mam na trasę. A w trasie to spokojnie poniżej 6 (czasami grubo) da się zejść, nawet jadąc te 110 km/h

                                      Wracając do zalet TSI - silnik wg mnie jest super ekonomiczny, jeśli się chce tak jeździć. Jeżeli nie to zapewne potrafi nieźle spalić sadząc po wpisach kolegów. Wszystko zależy jak się jeździ.

                                      szkoda tylko że z tym gazem tak krucho...

                                      Komentarz

                                      • BADYL
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2398
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez maciek.sz
                                        A w trasie to spokojnie poniżej 6 (czasami grubo) da się zejść, nawet jadąc te 110 km/h
                                        no to gratuluję ja tam takich wyników nawet swoim dieslem nie robię :P W tarsie co uzyskałem to 5.9l, normalnie kiedy jadę spokojnie trasa śrem-Poznań, Poznań-Śrem przeważnie średnio wychodzi 6.5l... Tylko ja tak rzadko robię trasy, że jak przysłowiowy "kapelusznik" jeździć poprostu nie potrafię :P dodam, że piratem też nie jestem :diabelski_usmiech
                                        nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                        Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                        Komentarz

                                        • mrfazi
                                          • 2010
                                          • 3103
                                          • Superb III (3V3)
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez BADYL
                                          że jak przysłowiowy "kapelusznik" jeździć poprostu nie potrafię :P
                                          TURBO pije TURBO żyje, bez względu na rodzaj paliwa
                                          Zamieszczone przez BADYL
                                          ja tam takich wyników nawet swoim dieslem nie robię :P

                                          Komentarz

                                          • lukof
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 9

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mrfazi
                                            TURBO pije TURBO żyje, bez względu na rodzaj paliwa
                                            - święta prawda. Turbo wypije ile się mu wleje

                                            Spalanie myślę że będzie do ogarnięcia. Do 9 dla mnie jest akceptowalne. Moje 11 letnie V40 klekot pali 7.5 115 km Te napinacze łańcucha mnie trochę dystansują. Jednak chyba skuszę się mimo wszystko. Najwyżej do pół roku dokupię gwarancję na kolejne 3 lata. Ach marzyła mi się taka Octavka mniam mniam już przebieram nóżkami he he.
                                            Szukam Octavii

                                            Komentarz

                                            • Tichy
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 544

                                              #23
                                              lukof, nie dokupuj tego ubezpieczenia. Kup gwarancję producenta na 4 lata przy zamawianiu auta.

                                              Komentarz

                                              • Ceed1
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 461

                                                #24
                                                mrfazi. Tylko turbo ze zmienną geometrią łopatek nie lubi spokojnej jazdy. W 1,4 TSI jest "zwykłe" turbo, tak ze spokojna jazda mu nie szkodzi. Czasami jednak warto troche wrzucić je na obroty ale nie jest wymagane tak jak przy zmiennej geometrii aby robić to cały czas.

                                                Komentarz

                                                • lukof
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 9

                                                  #25
                                                  Tichy, dzięki za podpowiedz.
                                                  Szukam Octavii

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...